Hulp bij een klacht
De klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris kan je kosteloos helpen bij het formuleren van je algemene klacht en kan je vertellen welke mogelijkheden er zijn om tot een oplossing te komen. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en neutraal en zorgt ervoor dat de behandeling van je klacht goed verloopt. Inhoudelijk kan de klachtenfunctionaris je geen ondersteuning bieden.
Klachtenfunctionaris:
06 41 14 36 35
klachten@ggz-delfland.nl
De helpdesk van de Stichting PVP en de patiëntenvertrouwenspersoon
Kan de klachtenfunctionaris je niet helpen? Of ben je ambulant in behandeling, maar krijg je nu of in de nabije toekomst te maken met een vorm van verplichte zorg (Wvggz) en heb je een klacht? Dan kun je voor informatie, advies en ondersteuning terecht bij de helpdesk van de Stichting PVP via helpdesk@pvp.nl of 0900 44 48 88 88. Wanneer de hulp van de helpdesk ontoereikend is, dan kan de helpdesk contact voor je opnemen met de lokale patiëntenvertrouwenspersoon. Verblijf je in een van onze klinieken, dan heb je altijd recht op ondersteuning van de patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP.
De patiëntenvertrouwenspersoon van GGZ Delfland is in dienst van deze landelijke stichting, weet welke rechten en plichten de cliënt heeft, signaleert, adviseert en denkt met de cliënt mee. Bij de helpdesk en de patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP kun je terecht met vragen en klachten over de zorgverlening die je ontvangt. Ook kinderen en jongeren onder de 18 jaar die bij ons behandeld worden, kunnen er terecht. De hulp van de helpdesk en patiëntenvertrouwenspersoon is kosteloos. Voor meer informatie over je rechtspositie, over de helpdesk en de patiëntenvertrouwenspersoon van de Stichting PVP kun je terecht op de website van de stichting PVP. De website opent in een nieuw venster.
Patiëntenvertrouwenspersoon:
Simone Lommers
06 33 17 92 39
s.lommers@pvp.nl
Bekijk de folder van Stichting PvP
De familievertrouwenspersoon
Bij de familievertrouwenspersoon kunnen familie en naasten van cliënten van GGZ Delfland terecht met vragen en klachten over de zorgverlening. De familievertrouwenspersoon is in dienst bij de Landelijke Vereniging Familievertrouwenspersonen (LSFVP) en is daarmee volledig onafhankelijk.
Familievertrouwenspersoon:
Pim Stumpe
06 21 14 95 10
p.stumpe@familievertrouwenspersonen.nl
Meer informatie vind je op de website www.familievertrouwenspersonen.nl.
De onafhankelijke klachtencommissie
De klachtencommissie voor cliënten is een onafhankelijke commissie met een jurist als voorzitter. De voorzitter en leden van de commissie zijn niet werkzaam bij GGZ Delfland. Een klacht wordt altijd door minimaal drie leden van de commissie behandeld. Afhankelijk van de aard van de klacht wordt een psychiater betrokken bij de behandeling van de klacht. Aan het inschakelen van de klachtencommissie zijn voor jou geen kosten verbonden. Heeft een klacht betrekking op de Wet Verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz)? Dan behandelt de Wvggz-klachtencommissie ook schadevergoedingsverzoeken.
Op deze website publiceren klachtencommissies in de geestelijke gezondheidszorg uit heel Nederland hun uitspraken.
Klachtencommissie:
Ambtelijk secretaris
Sint Jorisweg 2
2612GA Delft
015 260 74 66
klachten@ggz-delfland.nl
Uitspraken klachtencommissie